tisdag 30 oktober 2007

Ooops! Det blev en röd bild med konflikt.

Jag tänkte att grönt och rött tillsammans skulle ge konflikter.
Men jag ville börja med att göra en röd bild utav orden jag
skrev i bearbetningen av ordet röd. Mest för att komma igång.
Jag använde röda mattan, den röda tråden, röda munkar och
rödvin. Och se där, det blev en konflikt med en gång! Och
dessutom påminner bilden om naturdyrkansbilderna av Caspar
David Friedrich som jag höll på med i den förra bloggen!
Märkligt! Och intressant! Tycker jag själv i alla fall...


Obs: Klicka på bilden för att se den större.


Jag hade ju egentligen inte tänkt att använda så mycket bilder
i den här bloggen. Jag såg den mer som en processdagbok.
Nu har jag börjat tänka om. Kanske ska jag göra den till min
gestaltning och gå ännu längre den här gången? Eller ska jag
göra en annan hemsida med bilder och filmer? Om det här
endast ska vara en dagbok så måste jag nog ha en annan sida
som kanal och samlingspunkt för det visuella skissandet.

PS. Förlåt munkar! Jag menar inte att ni gör så här. Jag
högaktar er för protesten senast.


4 kommentarer:

Anna sa...

Så snyggt du gör!!! Lova att du aldrig lämnar mig!!!

S sa...

gillar den röda tråden!

Sofia sa...

Anna!
Jag lämnar dig aldrig! Så länge som du fjäskar så fint för mig..

Skojar bara..Jag är glad att vara din vän.

Sofia sa...

PS. Tack för kommentaren, Susanne!
Kul att veta hur andra ser på det man gör!