tisdag 13 november 2007

Professor Balthazar är trött

Efter flera år utan semester och med många parallella
järn i elden i högt tempo och med ett och annat privat
problem känner sig professor Balthazar plötsligt väldigt
väldigt trött...

Jag ska nog vara lite snäll mot mig själv och hoppa av
Flash och Dreamweaver-kursen. Även om det innebär
en konflikt. Jag vill ju så mycket. Läget just nu: en hemsk
nackspärr beroende på lite för lite sömn i kombination med
för mycket datortrixande. Jag ska nog inte fylla på med
mer sådant. Idag höjde jag skärmen till min dator med hjälp
av gamla LAU-böcker vilka bär namn som "Lärandets
grogrund" och "Att finna balanser".

Det passade väl bra! Nu finner jag nog balansen med hjälp
av lärandets grogrund.


Jag är trött men glad och
mycket nöjd med att ha
funnit en del idéer och
material som jag kan jobba
vidare med. En Flash-film
har börjat att ta form inne
i huvudet. Vilken lättnad!



5 kommentarer:

Camilla Wu sa...

Vad skönt det låter!
Inte att du är utarbetad alltså utan att du har många idéer att jobba med.

Det blir förstås inte lika kul utan dig på kursen, men det skall nog gå. Det var kanske trots allt lite väl "grundkursigt" för din del, för mig är den nog perfekt skulle jag tro.

Lycka till med din flashfilm!

Annica sa...

Vilket härligt naturligt sätt att få in litteraturen på i arbetet!

Anonym sa...

Skönt att du sätter stopp tycker jag. Det är alldeles förmånga som stannar upp försent.

Sofia sa...

PS:

Kursen var bra ändå, den gick ganska fort fram!

Jag är mycket nöjd med hur jag fick in litteraturen i arbetet! ;)

Nacken satte stopp och jag lyssnade!

Anonym sa...

: O