torsdag 8 november 2007

Dubbel-Bowie

De djuplodande tankarna får vänta. Jag lägger ut Bowie-
grejerna så länge. När jag tvekar på om det jag gör känns
rätt eller kommer att bli bra, påminner jag mig om vad Katti
sa till mig på en handledning: "Var inte så sträng mot dig själv.
Tillåt dig att leka!" Puhhh. Vad skönt att man får. Då kan
det också bli något till slut. Kanske till och med något bra.
Annars hade det nog inte blivit något alls...

Jag har tänkt mycket på David Bowie. Det går i vågor. Nu har
jag tänkt på Bowie tillsammans med rött och grönt.




Jag har också tänkt på färgblindhet. Hur uppfattar vi
omgivningen? Tja, det är olika. Är det grönt eller rött,
rött eller grönt... Så har vissa det. Det kan nog vara en
konflikt. Och förresten, jag har faktiskt tänkt på
trafikljus också...




( PS: Är han inte underbar? )

OBS! Om filmen inte fungerar: Klicka på denna
text! Välj sedan " KÖR"!


4 kommentarer:

S sa...

Fantastiska bilder! Minnen av frisyrer klädsel party och vänner till stardustmusik.
Kul när du leker!

Lysekil_evabengtsson sa...

Å, detta låter spännande, fin konfliktkänsla. Life on mars, är väl fin, jag både grät och kände lycka samtidigt när den kom ut. Siggy Stardust hette skivan va?

Anna sa...

Så det är det här du menar med att inte få något ur händerna!

Sofia sa...

Ni får absolut inte missa länkarna
till youtube längst upp till höger!Kolla polisongerna i Starman-videon. Missa inte Life on mars-videon Eva! Håller verkligen med om att det är en vacker låt.

Låtarna är underbara och klädseln och videorna freaky.Jag kan titta och lyssna på dem om och om igen.