måndag 26 november 2007

Förvirringens fas

Nu är jag inne i förvirringens fas. Den korta Flash-filmen är i
stort sett klar. Men jag undrar vad jag har gjort. Resultatet
känns inte riktigt bra. Jag vet inte varför. Känslan av att vara
förvirrad är bekant. Den har jag upplevt varje gång under Bild-
och formutbildningen när något börjar bli klart. På ett sätt är
det positivt. Jag har medvetet gått in för att låta kreativiteten
få ett stort spelrum, dvs. kreativitet i den mening att man
skapar något nytt och att man inte på förhand vet vad man jobbar
mot. Då kommer alltid känslan av gungfly i slutet. Man är ju ute
på okänd mark och man vet inte var man har hamnat eller om
det bär. Men den här gången är känslan av att jag inte är riktigt
nöjd med resultatet starkare än gångerna innan. Jag måste
fundera på vad det är jag ska ändra på. Och varför. Och jag måste
låta någon annan ge kommentarer.

Under betänketiden har jag läst och börjat formulera min rapport
i huvudet. Litteraturen som jag var ute efter gick inte att hitta
på pedagogens bibliotek. Jag hade en frustrerad dag där med Eva
för några veckor sedan. Senare hittade jag däremot en hel del
på det "vanliga" biblioteket, vilket var förvånande. Pedagogens
utbud för oss som vill läsa om kreativitet och bildpedagogik är
obefintligt! Jag var grymt arg och frustrerad när jag gick
därifrån. Och tänkte att jag ska minsann, ska minsann, ska
minsann... Ja, jag vet inte vad. Sedan gick vi till fiket och vad
hittade vi där?? En otroligt retfull skylt på bordet...





2 kommentarer:

Camilla Wu sa...

Hoppas att det klarnar...

Anna sa...

Haha! Sista stycket var ju riktigt hemskt. Huvva! Hoppas du repar dig fort. Verkar ju grymt att du har rapporten klar i huvudet. Det är det inte alla som har!!!